Πραγματικά,ευχάριστη, έκπληξη,αποτελεί η μελοποίηση,αλλά και η ερμηνεία της Ιφιγένειας Κορολόγου,της  "ΜΑΥΡΗΣ ΠΑΠΑΡΟΥΝΑΣ",ενός εξαιρετικού ποιήματος του μεγάλου μας ποιητή Δημήτρη Λέντζου,από την, σχετικά πρόσφατη,ομώνυμη ποιητική του συλλογή.

Μια σύνθεση,που κυριολεκτικά,χαϊδεύει τα αυτιά του ακροατή,που αμέσως του γεννιέται η επιθυμία να ακούσει ξανά και ξανά το τραγούδι.

Η "Μαύρη Παπαρούνα",έρχεται σαν προάγγελος μιας ευρύτερης συνεργασίας της Ιφιγένειας Κορολόγου με τον Δημήτρη Λέντζο,στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης δισκογραφικής δουλειάς.

Οι στίχοι του Δημήτρη Λέντζου ,όπως πάντα,έτσι και στην "Μαύρη Παπαρούνα",αγγίζουν κατευθείαν στη ψυχή ,κάτι,που,σαφώς δεν άφησε ανεπηρέαστη την Ιφιγένεια Κορολόγου,τόσο στη σύνθεση,όσο και στην ερμηνεία του τραγουδιού,αλλά και τον Γιώργο Καγιαλίκο ,που ενορχήστρωσε ,μοναδικά,αναδεικνύοντας για ακόμα μια φορά το πραγματικά σπουδαίο του χάρισμα και την μεγάλη του αγάπη για την μουσική.

Στην ηχογράφηση του τραγουδιού,που κυκλοφορεί ψηφιακά,από τις Εκδόσεις ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ (υπεύθυνες και για την έκδοση της ποιητικής συλλογής "Η ΜΑΥΡΗ ΠΑΠΑΡΟΥΝΑ",του Δημήτρη Λέντζου το 2017) ,συμμετείχαν οι μουσικοί:

φλογέρα - ντουντούκ: Tιγκράν Σαρκισιάν
βιολί: Διονύσης Βερβτσιώτης
κιθάρες: Παντελής Ντζιάλας
μπάσο: Γιώργος Βεντουρής
κρουστά: Φίλιππος Λευκαδίτης

ηχοληψία - μίξη - mastering: Γιώργος Φραγγέλης Soundhouse Studios Athens

"Ανθίζει λένε μια φορά
η μαύρη παπαρούνα
στη μέση εκεί στις κόκκινες
στη μέση εκεί στις άλλες
σαν το φιλί που μ' άφησε
πένθος βαρύ στο στόμα"

Θα το ξαναπούμε για μια φορά ακόμα,το Ελληνικό Τραγούδι έχει μέλλον και δημιουργίες ,όπως η "Μαύρη Παπαρούνα",αποτελούν ένα από τα τρανότερα παραδείγματα..

Για το La vita Radio

Γιάννης Ταμπάκης

{youtube}RiajEogV_fw{/youtube}

 

Δευτέρα, 09 Απριλίου 2018 12:09

Πάσχα … Ελλήνων Πάσχα.

Γράφτηκε από τον

Πάντα το Πάσχα σε σχέση με τα Χριστούγεννα ήταν λιγότερο φωτεινό και χαρούμενο. Σχεδόν πάντα έβρεχε τη Μ. Εβδομάδα και η κατάνυξη των ημερών και το όλο κλίμα, ιδιαίτερα τη Μ. Παρασκευή με την κορύφωση του θείου δράματος, προκαλούσε στους πιστούς θλίψη, μελαγχολία, στεναχώρια. Τα Χριστούγεννα ήταν πιο γιορτινά, πιο φωτεινά, πιο χαρούμενα, πιο στολισμένα, όλα πιο…
Κι όμως … η σωτηρία του ανθρώπινου γένους που γιορτάζουμε με τόση χαρά στην γέννηση, ολοκληρώνεται μόνο με τα Θεία πάθη και την Ανάσταση.
Χωρίς πάθος, δεν υπάρχει ανάσταση. Χωρίς ταπείνωση, δεν υπάρχει παραμυθία. Αυτά εξηγούσε στους μαθητές Του ο Κύριος τρία ολόκληρα χρόνια.
«Με τα πάθη Σου θεράπευσε τα πάθη μου. Με τα τραύματά Σου γιάτρεψε τα τραύματά μου. Με το Άγιο αίμα Σου άγνισε το αίμα μου και η ευωδία του ζωοποιού Σου ...»
«Ἐκ στόματος νηπίων και θηλαζόντων κατηρτίσω αίνον». Αυτὴ η όμορφη φράση, παρμένη μέσα απὸ τους Ψαλμοὺς του Δαβίδ, αποτυπώνει κατά τον καλύτερο τρόπο την εικόνα της εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα. Η είσοδος θριαμβευτική, όπως ταιριάζει σ᾿ έναν Βασιλιά. Ἡ είσοδος αυτὴ ίσως η μοναδικὴ επίγεια τιμὴ που απόλαυσε ὁ Κύριος, στην περιπέτεια της ζωης Του. Η έξοδός Του λίγες ημέρες μετά, από τα Ιεροσόλυμα, ήταν φέροντας τὸ Σταυρὸ στὸν ώμο καὶ κατευθυνόμενος στο Γολγοθά. Απο τον θρίαμβο στην ατίμωση, θα μπορούσε μελαγχολικὰ νὰ σημειώσει κάποιος!
Αξίζει να σταθούμε στα παιδιά, στα νήπια και όπως αυτά Να ξεπεράσουμε την κακία, να μιλήσουν στην ψυχή μας τα όσα φέρνει ὁ Χριστός, ἡ ανάγκη αγάπης, ελευθερίας και χαράς, που νιώθουν τα νήπια και κυρίως να μάθουμε ότι ἡ ζωή μας βρίσκει το αληθινό της νόημα όταν νιώθουμε την εμπιστοσύνη στο Θεό, όταν Τον δοξάζουμε για ό,τι μας δίνει, όταν νιώθουμε αυτὴ τη βαθιὰ χαρὰ της παρουσίας Του, γιατὶ αυτὴ είναι που δίνει στόχο και ζωὴ στην ύπαρξή μας!
Όλα αυτά μου ήρθαν στο μυαλό διαβάζοντας τυχαία αυτές τις μέρες , την εξομολόγηση της Φανής μιας μητέρας που περνούσε και αυτή τον δικό της Γολγοθά σηκώνοντας μαζί με τον μικρό της γιο, τον Σταυρό του δικού τους μαρτυρίου : «Πριν δεν μπορούσα ίσως να αντιληφθώ το αληθινό νόημα αυτής της γιορτής. Και δεν εννοώ απαραίτητα τη θρησκευτική ερμηνεία που δίνουν τα βιβλία. Μιλάω για τη δική μου ερμηνεία, βγαλμένη μέσα από τη περιπέτεια της υγείας του δικού μου παιδιού μου και όχι μόνο. Μέσα από τις εικόνες και τα συναισθήματα που βίωσα και βιώνω» έγραφε η Φανή και συνέχιζε :.
«Λέξεις όπως Γολγοθάς, πορεία προς τη σταύρωση, λύτρωση, ανάσταση αποκτούν άλλο νόημα και αξία μέσα σε ένα παιδογκολογικό τμήμα. Παίρνουν πραγματικά σάρκα και οστά στα μικρά κορμάκια παιδιών, που τα τρυπούν όχι με ξιφολόγχες, αλλά με βελόνες. Μικροί “εσταυρωμένοι” πάνω σε ένα κρεβάτι νοσοκομείου, που υπομένουν με χαμόγελο και δύναμη και δίπλα μαμάδες, που σαν άλλες “Παναγίες” κλαίνε σιωπηλά και εύχονται να ήταν εκείνες στη θέση του παιδιού τους, που πονά. Και μετά σκοτάδι. Απόλυτη ησυχία. Και ατελείωτος πόνος για εκείνους που έφυγαν τόσο άδικα και άφησαν ένα “γιατί” να βαραίνει την καρδιά».
«Και η ανάσταση; Συμβαίνει όντως; Και αν ναι πότε έρχεται; Έρχεται με τη μορφή εκείνου που αγαπάμε στα όνειρά μας; Έρχεται με το τελευταίο μυελόγραμμα; Έρχεται με την τελευταία μαγνητική; Έρχεται με το πέρας της 5ετίας; Δεν ξέρω, νιώθω όμως ότι είναι κάτι πολύ παραπάνω από όλα αυτά. Μάλλον η ερώτηση είναι , τι είναι πραγματικά για τον καθένα μας ανάσταση και όχι πότε έρχεται και αν υπάρχει, γιατί υπάρχει, αυτό είναι σίγουρο.», Καταλήγει
Και όχι με τη στενή θρησκευτική έννοια της μετά θάνατο ζωής, αλλά με την ουσιαστική, αυτήν της ανά(σ)τασης της ψυχής.
Θάνατος δεν υπάρχει. Πεθαίνει μόνο ό,τι δεν αγαπήθηκε και τους ανθρώπους που αγαπήσαμε τους κουβαλάμε αιώνια μέσα μας. Είναι κομμάτι του εαυτού μας. Είναι δίπλα μας μέρα και νύχτα. Τους νιώθουμε. Μπορούμε ακόμη και να τους δούμε φτάνει να παρατηρήσουμε προσεκτικά γύρω μας. Είναι η φυσική απουσία που πονάει και αφήνει το σημάδι της στην ψυχή. Εκεί ακριβώς έρχεται το θαύμα της ανάστασης.
Έχω γνωρίσει ανθρώπους, που αυτόν τον πόνο τον έκαναν δύναμη και προσφορά στο συνάνθρωπο. Αν αυτό δεν είναι ανάσταση ψυχής τότε τι είναι; Έχω γνωρίσει ανθρώπους, παιδιά, που βίωσαν και βιώνουν πολύ πιο δύσκολες καταστάσεις και όμως αυτοί έδωσαν κουράγιο και θάρρος σε εμένα, όταν έχανα τις ελπίδες μου. Αν αυτό δεν είναι νίκη της μεγαλοψυχίας και συντριβή του εγωισμού και της μικροψυχίας τότε τι είναι; Mήπως αυτό δε δίδαξε και Εκείνος με το Θάνατο Του;

Μικρές αναστάσεις βιώνουμε όλοι καθημερινά. Μικρά θαύματα που μόνο τα μάτια της ψυχής μπορούν να δουν. Λένε πως ο δρόμος προς το “φως ” έχει πολλά αγκάθια και εμπόδια και πως σημασία δεν έχει πόσες φορές θα πέσεις, αλλά πόσες φορές θα σηκωθείς. Αυτό ακριβώς το νόημα έχει η ανάσταση. Το ανάστημα που θα υψώσεις απέναντι στις δυσκολίες της ζωής. Δεν είναι εύκολο. Ειδικά σε καταστάσεις που αφορούν παιδιά.

Πάσχα στην εβραϊκή γλώσσα σημαίνει “πέρασμα”. Πέρασμα σε μια άλλη ζωή. Πιο ουσιαστική, πιο αληθινή. Σημαίνει μαθαίνω να σηκώνομαι, ακόμα και όταν πέφτω από ύψος χιλιάδων μέτρων. Σημαίνει δεν το βάζω κάτω, ακόμα και όταν οι δυνάμεις μου με εγκαταλείπουν. Σημαίνει δε χάνω τις ελπίδες μου, ακόμα και όταν όλα μου φαίνονται μαύρα. Σημαίνει χαμογελώ, σε πείσμα όσων θέλουν να μου κλέψουν το χαμόγελο. Σημαίνει δεν τα παρατάω . Σημαίνει αγωνίζομαι κάθε μέρα, όπως μας δίδαξαν και μου διδάσκουν τα παιδιά μας και τόσα άλλα παιδιά και γονείς. Σημαίνει βοηθάω όπως μπορώ, ακόμα και γράφοντας, δίνοντας θάρρος και ελπίδα σε όσους το έχουν ανάγκη.
Θέλω να ευχηθώ Καλή Ανάσταση σε όλους με ό,τι αυτό σημαίνει για τον καθένα. Εύχομαι του χρόνου, όπως και κάθε χρόνο, όλα τα παιδιά να περνούν αυτές τις άγιες μέρες στο σπίτι τους με τις οικογένειές τους. Εύχομαι Το Άγιο Φως να σκορπίσει παντού τη δύναμη του, να πλημμυρίσει και να ζεστάνει τις καρδιές όλων μας και να διώξει μακριά τα σκοτάδια της ψυχής.
Εύχομαι όλοι να γιορτάσουμε το Θείο Δράμα, την Άκρα Ταπείνωση, το Θείο Πάθος, τη Σταύρωση και την Ανάσταση με την κατάνυξη και την τιμή που της Αξίζει και η Ανάσταση του Κυρίου να γίνει φάρος ελπίδας για την ζωή μας και ελπίδα Ανάστασης για την Πατρίδα μας.
Και ας αφήσουμε τους κάθε λογής ισχυροὺς να συνωμοτούν. Μας αρκεί η ομορφιὰ της εικόνας των νηπίων και των παιδιών ! Άλλωστε, στο χαμόγελό τους, υπάρχει η ελπίδα! Άλλωστε, στη φωνή τους, ξεκινά ἡ χαρά! Άλλωστε, ἡ παρουσία τους, δεν είναι τίποτε άλλο από την εικόνα της αιώνιας δοξολογίας, χαράς και σωτηρίας του ανθρώπου, κοντά στον Βασιλιὰ που μπαίνει στη ζωή μας θριαμβευτικά, τον Κύριό μας!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους

Για τον www.lavitaradio.gr
Ντέπη Στενού

Πέμπτη, 05 Απριλίου 2018 23:17

Το Δράμα μιάς Κωμωδίας

Γράφτηκε από τον

Ο Μποτιτσέλι φαντάστηκε την «Κόλαση» από την «Κωμωδία» του Δάντη (τη «Θεία Κωμωδία» όπως την κατέγραψε τελικά ο Βοκάκιος), σαν έναν αναποδογυρισμένο κώνο 9 επιπέδων και ενός κεντρικού σημείο στο τέλος: Το βαθύτερο σημείο του Άδη, το κέντρο της Γης, όπου τιμωρούνται ανηλεώς από τον γίγαντα Εωσφόρο ο Ιούδας αλλά και οι Βρούτος και Κάσσιος, προδότες του Ιούλιου Καίσαρα. Οι αρχιπροδότες της Ιστορίας, μασιούνται αιώνια στο στόμα του Σατανά, ο οποίος στην περίπτωση του Ιούδα, τον είχε κυριεύσει (Κατά Λουκά Ευαγγέλιο).
ΕικόναImage
Η «Θεία Κωμωδία» ήταν στη βάση της μια αναφορά στην πολιτική κατάσταση της Ιταλίας, γραμμένη από έναν εξόριστο συγγραφέα, με σαφή ελπίδα την κοινωνική πια Αναγέννηση του κόσμου του εκείνη την εποχή. Μέχρι εδώ όλα καλά, δεδομένου ότι οι προδότες του Καίσαρα έχουν καταγραφεί στην ιστορία της Ρώμης και της Ιταλίας γενικότερα, ως οι μεγαλύτεροι προδότες στους αιώνας τους άπαντας. Ήταν εύκολη η απόφαση να συμπεριληφθεί ο πλέον μισητός άνθρωπος σε όλη την Ιστορία, ο προδότης του Θεανθρώπου, Ιούδας, μάλλον με σκοπό να αποφύγει άλλα προβλήματα αλλά και με τη λογική αυτή ακριβώς: πως δεν υπάρχει πιο μισητό πρόσωπο.
Ο Ιούδας υπήρξε τραγική μορφή στην Ιστορία, από όποια πλευρά κι αν έχει προσπαθήσει να τον αποτυπώσει κάθε συγγραφικό χέρι. Ένα έξοχο παιδικό ποίημα του Δραμινού λογοτέχνη Δημήτρη Μανθόπουλου γράφει για το φιλί του Ιούδα:
“Αυτό ‘ναι το φιλί το πιο ακριβό, αφού κοστίζει έναν ολάκερο θεό”.
Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Ιούδας το πλήρωσε ακριβά το φιλί που έδωσε. Εδώ που τα λέμε δεν ήταν ένα απλό φιλί. Πήρε τόσες προεκτάσεις, γνώρισε ένα σωρό εκδοχές, δημιούργησε αμέτρητες αντικρουόμενες απόψεις… Μπορεί να μοιάζει απλή η ιστορία του αλλά μόνο απλή δεν είναι. Και εν πάσει περιπτώσει, είναι το μοναδικό φιλί που άνοιξε νέους ορίζοντες στο… φίλημα. Πολύ απλά να τοποθετήσουμε εδώ το βιβλίο της Μάιρας Παπαθανασοπούλου, «Ο Ιούδας φιλούσε υπέροχα», οποία αντιπαραβολή λοιπόν!
Σκέφτομαι την πρακτική (και πολιτική) πλευρά του ζητήματος. Ποιος πιστός θα συμμετείχε ψυχή τε και σώματι στα Μυστήρια της Εκκλησίας γνωρίζοντας πως στη μέλλουσα ζωή, στον Παράδεισο, θα βρίσκεται δίπλα στον Ιούδα, που έκανε το μεγαλύτερο παράπτωμα όλων των εποχών; Μια τόσο μεγάλη φιλευσπλαχνία του Θεού, που τον κάνει να δέχεται στον Παράδεισο ακόμα και τον Ιούδα, θα λειτουργούσε αποτρεπτικά και θα απομάκρυνε τον κόσμο από τη χριστιανική πίστη. Αναγκαίος λοιπόν ήταν ο εξοβελισμός του Ιούδα στην Κόλαση, έστω και αν μετάνιωσε πραγματικά. Και στο κάτω κάτω όχι και τόσο άδικος. Η μεταμέλεια συνήθως δε σημαίνει και παραγραφή των πεπραγμένων, σημαίνει ίσως μειωμένη ποινή. Για τη Θεία Δικαιοσύνη όμως ποια θα ήταν μειωμένη ποινή; Μέση λύση δεν υπάρχει, εκτός του «Καθαρτηρίου» του Δάντη, που βεβαίως υπάρχει σαν συγγραφική αποτύπωση μιας λογικής, της Θεϊκής φιλευσπλαχνίας και τίποτε παραπάνω. Να γιατί ο Ιούδας καταδικάστηκε να πάει de facto στην Κόλαση. Και επομένως γιατί να αμφισβητηθεί από τον Δάντη; Όταν ο ίδιος καταγράφει τα αβάπτιστα μωρά στον Πρώτο Κύκλο της «Κόλασης», αφού δε θα μπορέσουν ποτέ να προσεγγίσουν τον Παράδεισο.
H πολιτική πλευρά όλων των ανθρωπίνων πράξεων, σε ιστορικές στιγμές τουλάχιστον, θα μπορούσε να πει κανείς ότι καταγράφεται κάπως έτσι, στο πως πρέπει να παρουσιαστεί μια πλευρά των γεγονότων δηλαδή. Χρειαζόταν στ’ αλήθεια ο Ιούδας σε αυτήν την Ιστορία του Θεανθρώπου; Ναι τελικά, έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους, μην το ξεχνάμε αυτό, καθ’ όλη την παραμονή του Χριστού επί Γης. Ακόμα κι όταν ανεβαίνει στο όρος της Γεθσημανή να προσευχηθεί πριν συλληφθεί, για λίγο θα αφουγκραστεί το ανθρώπινο «γιατί»…
Στο «JESUS CHRIST SUPERSTAR”, ο Ian Gillan πρώτος και πολλοί άλλοι μετά, κρατάω και τον πρώτο που ερμήνευσε τον Ιησού στο έργο αυτό, Ted Neeley, έβγαλαν από την ψυχή τους έναν πόνο, μια κραυγή, στο «I only want to know” του Andrew Lloyd Webber. Ο Ιησούς προς τον Πατέρα του:
I'm not as sure, as when we started. Then, I was inspired. Now, I'm sad and tired. Listen, surely I've exceeded expectations, Tried for three years, seems like thirty. Could you ask as much from any other man?
Δεν είμαι σίγουρος, όπως τότε που ξεκινήσαμε. Τότε, είχα εμπευστεί. Τώρα, είμαι λυπημένος και κουρασμένος. Άκου, σίγουρα έχω ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Προσπάθησα για 3 χρόνια και μου μοιάζουν σαν 30. Θα μπορούσες να ζητήσεις τόσα πολλά από κάποιον άλλον άνθρωπο;
Όταν ο Υιός του Ανθρώπου ονομάστηκε ο ίδιος απλά άνθρωπος, τότε ήταν απαραίτητοι οι ρόλοι για να παιχτεί το Θείο Δράμα, ο δε Ιούδας πλάστηκε από τον Θεό για να σηματοδοτήσει και στις επόμενες γενεές τον προδοτικό χαρακτήρα αλλά και το γεγονός ότι στην πιο «Όμορφη Ιστορία του Κόσμου», έχει παίξει τον κακό ρόλο, αυτόν του έδωσαν. Σε όλα τα έργα έτσι γίνεται, το κοινό θυμάται τον καλό Χ και τον κακό Ψ. Στο τραγούδι των Θωμά Μπέκου και Κώστα Ντόλκου, με τίτλο «Το παράπονο του Ιούδα», ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου ερμηνευτικά μας το θυμίζει λέγοντας:
Ήταν να ζήσω, χολή αγαπημένους να ποτίσω
Αυτό είναι όλο, εσύ μου όρισες προδότη ρόλο
Συμμαθητές μου, πιστέψτε με δε μίσησα ποτές μου
Να με λυπάστε, ότι είστε σαν κι εμένα να θυμάστε
Να μ’ αγαπάτε, τη σωτηρία σας σε μένα τη χρωστάτε
Να μ’ αγαπάτε, τη σωτηρία σας σε μένα τη χρωστάτε
Ο ποιητής Σωτήρης Σκίπης θα μας πει στο ποίημά του 'Το φάντασμα του Ιούδα' δια στόματος του ίδιου του Ιούδα που απευθύνεται στους υπόλοιπους αποστόλους, τα παρακάτω λόγια:
Λοιπόν εγώ αν δεν ήμουνα,
Θε νάταν κάποιος άλλος
Μια φορά
Κάποιος από τους δώδεκα να πέσει έπρεπε θύμα.
Στην ταινία του Μάρτιν Σκορτσέζε Ο τελευταίος πειρασμός, η οποία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη, το μοναδικό κίνητρο της προδοσίας του Ιούδα ήταν να βοηθήσει τον Ιησού, ως ο κοντινότερος φίλος του, διεκπεραιώνοντας ότι δεν κατάφερε κανένας άλλος μαθητής. Παρουσιάζει τον Ιούδα να πραγματοποιεί αυτό που του ζητήθηκε από τον Ιησού, να τον βοηθήσει δηλαδή να εκπληρώσει το πεπρωμένο του και να σταυρωθεί, κάνοντας τη σημασία του Ιούδα καταλυτική για τα μετέπειτα γεγονότα. Κάπως έτσι παρουσιάζονται τα γεγονότα και στον πάπυρο που ανακαλύφθηκε στην Αίγυπτο πριν περίπου χρόνια, ο οποίος έχει στον επίλογο την ονομασία «Ευαγγέλιο του Ιούδα».
Αναρωτώμενος αν θα μπορούσε να μην πράξει όπως έπραξε, κανείς δε θα το μάθει ποτέ. Μετάνιωσε και αυτοκτόνησε, δεύτερο σφάλμα για τα δεδομένα της θρησκείας, η αυτοκτονία είναι από μόνη της ένα έγκλημα. Η αλήθεια είναι ότι ο ρόλος του είναι πλέον από μόνος του μοναδικός, το φιλί και η προδοσία έχουν καταγραφεί και ως ταυτόσημες πράξεις στα ιστορικά ντοκουμέντα. Ειρωνικό στοιχείο ίσως, Ιούδας στα εβραϊκά σημαίνει «Ο Θεός έχει υμνηθεί», άλλο ειρωνικό στοιχείο επίσης ότι ήταν ο ταμίας των Αποστόλων.
Διαβάζω από το site PRESSROOM: Μεγάλη Πέμπτη, πριν από 1980 χρόνια περίπου, καταβλήθηκε το πιο διάσημο ποσό στην ιστορία της ανθρωπότητας: η αμοιβή του Ιούδα έναντι της προδοσίας στον Ιησού Χριστό.
«Τα «τριάκοντα αργύρια» στα οποία αναφέρεται η Καινή Διαθήκη ακούγονται σαν μικρό ποσό. Και σίγουρα, αν υπολογίζει κανείς ότι με αυτά πουλήθηκε μια ζωή. Ήταν όμως όντως λίγα τα λεφτά; Πόσα άξιζαν, πόσα αξίζουν αυτά τα «αργύρια»; Και: Υπήρχε καθόλου αυτό το νόμισμα; Οι ειδικοί επισημαίνουν πως, αν μπορεί να συγκριθεί το αργύριο εκείνης της εποχής με τα σημερινά νομίσματα, τότε μιλάμε για τριακόσια έως τετρακόσια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί (τότε) με την τιμή ενός Σέκελ της Τύρου. Επομένως, ο Ιούδας εισέπραξε ένα ποσό που μεταφράζεται σε 10.000 ευρώ περίπου. Με αυτά μπορεί να αγοράσει κάποιος ένα μικρό αυτοκίνητο σήμερα»
Φέτος το Πάσχα μας πέφτει 8 Απριλίου, κατά την πιθανότερη εκδοχή για τη «Θεία Κωμωδία», ο Δάντης ξεκίνησε το ταξίδι του για τον Άδη στις 8 Απριλίου του 1300, πριν από 718 χρόνια. Ήθελε να εξορίσει με τη σειρά του στο πυρ το εξώτερον, πολιτικούς διεφθαρμένους και άλλους αλληλοσπαραγμούς που συνέβαιναν στην πατρίδα του. Με τον τρόπο αυτόν λοιπόν, κατέγραψε που θα καταλήξουν οι μεν, οι δε και οι υπόλοιποι. Ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, για να μην τον μπερδεύουμε με άλλους που είχαν ίδιο όνομα, καταγράφεται ως ο έσχατος, ο αιώνια τιμωρούμενος. Μόνο που στην περίπτωση του Δάντη, η προδοσία στο πρόσωπο του Ιησού εξισώνεται με την προδοσία στο πρόσωπο του Ιούλιου Καίσαρα. Νομίζω ότι εδώ αδικείται κατάφορα πλέον ο Ιούδας, είτε μιλημένος ή όχι!

Κώστας Προβατάς

Το LAVITA RADIO γιορτάζει στη Σφίγγα!
Τρίτη 27 Μαρτίου

Λένε πως σημασία έχει το ταξίδι κι όχι ο προορισμός, ο ποιητής βέβαια ήθελε την Ιθάκη και θα προτιμούσε να μην ταξιδέψει αλλά να είναι εκεί. LAVITA RADIO (www.lavitaradio.gr). Λέγε με Ζωή, ζωή στο ραδιόφωνό σου, ραδιόφωνο Ζωή, ας το πούμε όπως θέλετε.
Εμείς, οι 30 περίπου παραγωγοί του διαδικτυακού μας σπιτιού, το λέμε και LAVITA ART RADIO.
"Επί σκηνής" σε μια μόνο μέρα, τόσα λαμπερά ονόματα στη μουσική σκηνή ¨Σφίγγα"!
Ναι λοιπόν! Για το LAVITA RADIO, το "Ραδιόφωνο των Καλλιτεχνών" την Τρίτη 27 Μαρτίου, για μια και μοναδική φορά όλοι μαζί!
Συμμετέχουν
Αρετή Κοκκίνου_Νίκος Πιτλόγλου_Απόλλων Κουσκουμβεκάκης_Χρήστος Νινιός_Γιώργος Καγιαλίκος_Μάρθα Μεναχέμ_Ευτυχία Μητρίτσα_Μάρθα Μορελεόν_Τάσος Παπαστάμου_Λευτέρης Μέρος_Δημήτρης Λιόλιος_Πέτρος Χατζηγεωργίου_Άννα Ματσούκα_Γιάννης Λεκόπουλος_Κώστας Λεμονίδης_Νίκος Καρακαλπάκης_Ανδρέας Παππάς_Δημήτρης Μαυρόπουλος_Κατερίνα Κυρμιζή_Νίκος Γρηγοριάδης_Νίκη Γλυκή_Βασίλης Κετεντζόγλου_Δημήτρης Σαμαρτζής_DILEMMA_Στέλιος Δάβαρης_Θέλμα Καραγιάννη_Νίκος Ξαρχάκος_Νικόλας Μουρελάτος_Δημήτρης Μήλας_ΥΠΕΡΑΝΩ ΥΠΟΨΙΑΣ

Θα τιμηθούν για την προσφορά τους στο Ελληνικό Τραγούδι ,οι μεγάλες ερμηνεύτριες Γιοβάννα και Πετρή Σαλπέα, καθώς και ο Θανάσης Συλιβός, ιδιοκτήτης των εκδόσεων ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ

Επιμέλεια Προγράμματος: Αρετή Κοκκίνου
Προλογίζει η ηθοποιός και ραδιοφωνική παραγωγός Φάνυ Πολέμη
Τους καλλιτέχνες, παρουσιάζει επί σκηνής, ο ηθοποιός και ραδιοφωνικός παραγωγός Δημήτρης Καλλέργης
Χορηγοί Επικοινωνίας : www.pentagrammo.gr , alphafreepress , Πρώτη Περιστερίου
Τρίτη 27 Μαρτίου
Ώρα έναρξης: 21.00
Μουσική Σκηνή ΣΦΙΓΓΑ - Κιάφας 13 (Ακαδημίας και Ζωοδόχου Πηγής)
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Τιμές ποτών: Μπύρα - Κρασί 6 ευρώ, ποτό 8 ευρώ
Σας περιμένουμε, κλείστε τις θέσεις σας στο 698 784 4845!
SECRET CONCERT BY LAVITA RADIO (Live, SFIGGA Music Theater, 27.03.2018)

Σάββατο, 17 Μαρτίου 2018 10:58

Τάκης Δρούλιας

Γράφτηκε από τον

Ο Τάκης Δρούλιας γεννήθηκε στην Αθήνα την 28η Οκτωβρίου του

  1. Μετα-κόμισε στην Βοστώνη της Αμερικής το 1988 και επέστρεψε


στην Ελλάδα το 1990. Από το 1990 μέχρι σήμερα ασκεί το επάγγελμα
του ασφαλιστικού πράκτορα και διατηρεί γραφείο στην Αθήνα.
“ Η αγάπη του Τάκη για την μουσική ξεκίνησε σαν χόμπι, ειδικά
όμως μετά την διαμονή του στην Αμερική εξελίχθηκε σε μια περίπτωση
ανθρώπου ταγμένου όπως λένε στο λαικό τραγούδι. Θα μπορούσε να
πει κανείς ότι ο Τάκης είναι ένας ιππότης του λαικού μας τραγουδιού,
το υπηρετεί με θάρρος με τίμημα καθημερινά την προσωπική του ζωή.
Δεν συμβιβάζεται ούτε κάνει πίσω, ψάχνει και ψάχνεται ακούγοντας
πολλές ώρες μουσική, τις περισσότερες φορές κάνοντας τον ( αρχαιο-
λόγο ) αν μου επιτρέπεται η έκφραση, για να φέρει στο φως ένα
τραγούδι το οποίο έχει αδικηθεί, ή μια πληροφορία η οποία θα στολίσει
και θα χρωματίσει ακόμη περισσότερο το άπειρο του Ελληνικού μας
τραγουδιού. Η αναζήτηση του αυτή τον έχει εφοδιάσει με τεράστιες
γνώσεις με αποτέλεσμα οι εκπομπές του πλέον να αποτελούν σημείο
αναφοράς γι αυτούς που αγαπούν το λαικό τραγούδι. Με την σειρά μου
θα κλείσω αυτήν μου την αναφορά με έναν χαιρετισμό από ένα
ρεφραίν. ……… κράτα ρε φίλε γερά. ”
Ηλίας Γκίζας
Συνθέτης, στιχουργός

Τρίτη, 27 Φεβρουαρίου 2018 01:57

«Τα πλοία της γραμμής» - Tο νεο τραγούδι του Κώστα Μακεδόνα

Γράφτηκε από τον

Ο Κώστας Μακεδόνας παρουσιάζει το νέο του τραγούδι με τίτλο "Τα πλοία της γραμμής".

Μία μελωδική μπαλάντα σε στίχους του Νίκου Μωραΐτη, μουσική του πρωτοεμφανιζόμενου Νικόλα Μαυρέση και ενορχήστρωση του Αντώνη Γούναρη.

Ο Νίκος Μωραΐτης έχει ξανασυνεργαστεί με τον Κώστα Μακεδόνα δημιουργώντας μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των τελευταίων ετών, το τραγούδι "Αντικριστά", το αγαπημένο ντουέτο με τη Γλυκερία.

"Τα πλοία της γραμμής" είναι προάγγελος του νέου cd του Κώστα Μακεδόνα που θα κυκλοφορήσει πολύ σύντομα από τη Heaven Music.

Απολαύστε το νέο single του Κώστα Μακεδόνα – «Τα πλοία της γραμμής»

{youtube}Wv2qzU8k3J8{/youtube}

© 2004 - 2024 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

Loading...